Prosinec 2016

Nikdy nevěřte blogerkám

21. prosince 2016 v 0:55 | sarushef |  Co mě napadne
Sledujete blogy a blogerky a youtubery? Nemyslím teď drobný blogery na blog.cz kteří píšou blog jako deníček, mám na mysli holky, co se věnují módě nebo kosmetice, mají tisíce followers, čarokrásný instagramy a spolupracujou s firmama. Sledujete? Já taky. Ze zvědavosti, nudy, čehokoli, co si budem. Jsme v tom tak trochu všichni.

Sledování youtuberů se tak nějak stalo součástí běžnýho života. Blogeři a youtubeři jsou navíc obvykle oproti hercům v zábavných pořadech přirození, bezprostřední, osobní. Sledovat je něco jako koukat na vzdálenýho kamaráda.

Karta se ale často rychle obrací. Čísla i návštěvnost a zhlédnutí rostou. A firmy si toho všímaj, protože si uvědomily, že jsou pro ně blogeři nejlevnější forma propagace. Pro blogery, kteří doteď psali pro radost, je nabídka docela velkých peněz za pár hodin psaní docela slušnej výdělek. Nabídnou blogerovi spolupráci, ten je poctěnej zájmem a spolupráci vezme. Splní pár podmínek, co mu firma nadiktuje, vezme za to peníze nebo věci zdarma a nic se vlastně neděje. Čtenář netuší, že jde o reklamu a má pocit, že mu bloger doporučuje oblíbenej produkt. A zde začíná ten problém, protože povědomí o reklamě je v tomhle smyslu pořád hrozně malý.

Instagram je asi jediná sociální síť, na kterou jakž takž pravidelně přispívám. I na mým (zde, případní followers!) instagramu jde vidět přesně to, o čem mluvím na konci. Chcem být rádi krásný, stylový a přidáváme jen hezký fotky. To ale nemění nic na tom, že už nikdo nevidí zrovna můj zrovna neuklizenej pokoj s haldou bordelu, špinavý tričko a hádky s blízkejma. Všichni se koupem v podobných sračkách, nebojte.