Vztahový degenerátsví

6. února 2015 v 23:27 | sarushef |  Co mě napadne
Věkový rozdíly mezi partnery jsou prostě věc, kterou doteď nejsem s to pochopit. Pohybuji se ve společnosti, která si libuje ve spoustě dost zdegenerovanejch mezilidskejch vztahů - třeba kdy to dotyčnej táhne jednu dobu s třema ženskejma a ne proto, že by se taková příležitost naskytla, jemu to prostě vyhovuje. Anebo jsou spolu ti dotyční jen proto, aby si dvakrát týdně udělali dobře. Anebo dítě chodí s dospělým mužem.

Jestli jsou spokojeni? Je težké to posuzovat, ale dost dobře o tom pochybuji. Kolega hampejzník má v těch svých několika rádobypřítelkyních pěknej bordel, ti dva kamarádi s výhodami to každej berou jinak a slečna, co si nabrnkla o deset let staršího přítele si mi u kafe stěžuje, že si neměla na silvestrovské oslavě s nikým co říct, protože kamarádi jejího mladýho jsou inženýři v oblecích a řeší hypotéky, kdežto ona bude v pondělí zkoušená z logaritmů a už zase se hádá s matkou.

A přesto spousta ženských po vztahu se starším mužem dychtí nebo jej alespoň nezavrhuje. Nikdy jsem nepochopila, co je k tomu vede. Nikdy jsem nevěděla, co bych si takovým pánem ve věku blížící se spíš tomu tátovýmu než mýmu povídala. Vždycky jsem měla za to, že lidé spolu mají být na podobné úrovni a řešit věci podobného rázu. A hlavně má člověk v patnácti jiné hodnoty a cíle než o deset let pozděj. A když už alespoň zčásti schopna pochopit takovou patnáctku, co si začne něco s třicátníkem, už nechápu toho třicátníka. Slečna může u takového muže hledat minimálně bezpečí a finanční zajištění. Co ale najde chlap ve třiceti u patnáctky?

Sama bych na něco takovýho neměla. Jsem zvyklá s svými protějšky řešit tak stupidní problémy, jaký jen může člověk v osmnácti řešit a zcela majetnicky očekávám pomoc a podporu v jakejcholi malichernostech. Oni je řeší taky, jen ne s ním. K němu chodí perfektně upravené. S věcmi, co je trápí, chodí za jinými kamarádkami. Já vždycky měla věci postavené tak, že partner je ten, co toho o vás ví nejvíc a s věcma, co vás serou, běžíte nejdříve za ním. Panebože, kde to jsme, když tuhle úlohu plní kamarádky?!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 6. února 2015 v 23:41 | Reagovat

Co se týče věkového rozdílu, myslím, že v některých případech se to dá pochopit. Na střední jsem měla spolužačku, jejímuž příteli bylo už v době, kdy ona byla v prváku, přes třicet. Ale ona na mě vždycky působila tím dojmem, že by se spíš hodila mezi ty hypotéky řešící kravaťáky než mezi svoje vrstevníky.
Obecně ale nechápu, co může být pro dospělého chlapa atraktivního na holce, která je skoro ještě v pubertě. Chci říct: copak se nechtějí usadit, mít ženu, děti a všechny tyhle "normální" věci?

2 Lenin Lenin | Web | 7. února 2015 v 10:01 | Reagovat

Máš recht, pokud mám partnera jen na cálování večeří, kupování dárků a tělesno, ale vlastně si s ním vůbec nerozumím, protože řeší trable mnohem bližší problémům mých rodičů, něco je špatně. Co k tomu vede holku, tomu rozumím. Samozřejmě je děsně kůl před kámoškama a i ty finanční výhody jí z toho plynou, ale co z toho má ten chlap v letech pro rodinu... no, asi dobrej pocit, že má na mladý maso, jinak mě nic nenapadá.

Myslím, že ideální rozdíl je do pěti let, v mezích do deseti, a pak prostě záleží na věku partnerů. Je to jinak, když si pětatřicetiletá najde padesátníka nebo když si šestnáctka nabrnkne pětatřicátníka, žejo. Asi dost záleží na životních zkušenostech a taky žebříčku hodnot obou. Neříkám, že mezi puberťačkou a chlapem ve středních letech nemůže bejt souznění duší, ale určitě je to jen menšina případů a navíc mám dojem, že je poměrně těžký tenhle vztah dlouhodobě držet pěknej, když se během dvou let může všechno změnit, protože holka teprve dospívá a mění postoje jak fusekle a chlap si najednou vzpomene na děcko.

Mezi mnou a manželem je 8 let, znám ho od 13, jsem s ním od 18. Rozumíme si skvěle, ale musel se mnou mít svatou trpělivost, než jsem se naučila fungovat dospěle. Nemyslím, že ve mně ze začátku měl plnohodnotnou partnerku, já se musela naučit nebýt tele a být mu ženskou pro život, kterou on v té době už hledal. Ale oba jsme to zvládli a teď si i přes ta léta rozdílu rozumíme, máme společný zájmy, názory, přátele a mně ani nepřijde, že mu za chvíli potáhne na čtyřicet. Chtělo to ale trochu práce a nepřišlo to samo.

3 *Shock *Shock | Web | 7. února 2015 v 13:07 | Reagovat

Upřímně to taky nechápu, ale na druhou stranu mám dost kamarádů - kterým je od 15 cca. do 19-20 a mají přítele od 30 výš. Asi si víc rozumí protože má přítel víc zkušeností? Že víc rozumí životu? Že má přínos peněz? Já nevím, nad touhle myšlenkou jsem přemýšlela docela dlouho..

Je fajn, že někdo o tom napsal článek, nějak stejně máme stejný názor :)

4 VioletNikol VioletNikol | Web | 7. února 2015 v 16:33 | Reagovat

Dokonale sepsáno, celkově mě Tvůj styl psaní děsně zaujal a nezbývá mi nic jiného než souhlasit. Mě vždy přitahovali starší protějšci, ale pouze v rozmezí roku - 2 roky. Celkově nechápu takovéto vztahy, naprosto jsi vystihla to, že partner by měl být ten, za kterým běžíme jako první když nás něco trápí a toho se u takto starších mužů nejspíše nedočkáme. Těším se na další články, velice jsi mě zaujala! :-)

5 jay jay | Web | 7. února 2015 v 16:58 | Reagovat

Představa, že se potkají dva lidé, jejichž žebříček hodnot a pohled na svět je podobný KVŮLI STEJNÉMU VĚKU, není imho správná.

Třicátníka na patnáctce může bavit to, že její názory se právě vyvíjejí, že není spoutaná konvencemi, myšlenkami na mateřství, bydlení a kdoví čím vším ještě. Tím ovšem vůbec nechci říct, že by na těch myšlenkách bylo něco špatnýho - problém je v tom, že se často po vychození vysoký školy stávají pro dívky jejich jediným zájmem.
Mladý holky jsou fajn, pokud si s nima rozumím. Starý holky jsou úplně stejně fajn, pokud si s nima rozumím. Holek, se kterejma si rozumím, není mnoho. Není to o věku.
(a btw nemám kamarády kravaťáky, nemám hypotéku...atd.)

6 Honzík Honzík | 7. února 2015 v 18:48 | Reagovat

Z dávných času, kdy i já byl ve tvých letech a občas se jezdilo na ruzné pochoďáky, si pamatuju asi tohle. Mladé slečny, studentky kolem 20 let jely po pánech  mezi 30 a 40 jak divé. Vždy ty pány žádaly například o vyfotografování u nějakého šutru, kapličky a tak podobně. Tohle není narážka na to, že ty taky fotíš, ale tak to prostě bylo. A protože ti pánové byli správní chlapi, tak se vždy nějak vymluvili, (že to s foťákem neumí atd...) a přesměrovali ty slečny na nás mladší. :-D A to se těm slečnám samo sebou nelíbilo, ale co už, musely se nachat vyfotit, aby to nebylo divné. :-) A tak i já fotil studentku jak ze žurnálu, protože to byla její jediná šance, jak se přiblížit k těm starším. ;-) A já jsem dnes ve věku těch pánu a jsem stejný jako oni, milý a zdvořilý, občas laškující, ale jinak nic... A proč to tak je? Protože já měl tehdy takové správňácké vzory. ;-)

7 Kenz Kenz | Web | 7. února 2015 v 19:36 | Reagovat

Kamarádce je 20 a jejímu příteli 40 a je to takový zajímavý vztah. Je vidět, že ona ho strašně miluje a on ji taky, ale vychází jim to jenom proto, že i když je mu 40 chová se tak na 15 ;)

8 Barlie Barlie | Web | 7. února 2015 v 19:47 | Reagovat

To mi povídej, spolužačka (16 let) chodila s chlapem přes 30 let a nemluvila o ničem jiným a celou tu dobu, co spolu byli (už se bohužel dramaticky rozešli) jsem se ptala, proč spolu jsou a jak může takový vztah fungovat.
No odpověděli mi sami, takovýhle vztah nemůže fungovat

9 Maruška Maruška | E-mail | Web | 7. února 2015 v 21:04 | Reagovat

Nemůži jinak, než souhlasit, i když se svou nehorázně pidi zkušeností s opačným pohlavím bych měla být ta poslední, kdo by měl někomu radit. ^^
Respektuji to, nepodporuji to. asi takhle. Nechápala jsem to, nechápu a nepochopím, ale já proti tomu nic nevzmůžu. Bude to tady. ._.
Podle mě to fungovat může, ale to jsou potom sakra výjimky, ale u většiny případů to jsou jenom přetvářky a partneři se k sobě nechovají upřímně a přirozeně. Což mi přijde hrozně smutný. :/

10 Honzík Honzík | 7. února 2015 v 21:20 | Reagovat

Tak je fakt, že se říká, že odříkaného chleba největší krajíc. ;-)

11 Elis Elis | Web | 7. února 2015 v 21:52 | Reagovat

S tvým závěrem naprosto souhlasím, velký věkový rozdíl nepovažuji za vhodný, proč zatím nebudu v komentáři řešit, je to tak složité, že je to na celý článek...

12 Honzík Honzík | 7. února 2015 v 22:04 | Reagovat

Nejúsměvnější jsou případy, kdy mladice staršímu pánovi přímo nadbíhá a pak když se to nepodaří odsuzuje...
Ale vztah může fungovat i s věkovým rozdílem, to je každého věc. ;-)

13 arzenal arzenal | Web | 8. února 2015 v 0:51 | Reagovat

No, nemůžeš zase "věkový rozdíl" jako takový brát tak obecně. Třeba žena, co je jí 30 a má 50ti letého muže si s ním prostě rozumět může. Když jsou lidé dospělí/starší, prostě už jenom záleží na tom, jak moc si rozumíte. A samozřejmě, je třeba počítat s tím, že ten druhý bude za dvacet let na sklonku života, a ačkoliv na lásku zase tak nehraju, pokud se někdo zamiluje, tak nebude něco takovýho řešit, žejo.
Jinak samozřejmě pokud je holce patnáct a chlapovi třicet, tak to smrdí nějakou úchylkou a pravá životní láska to asi nebude. Každopádně je to věc těch lidí, ať dělají svoje chyby, ať si dělají co chtějí. Neodsuzuju to, protože je to jejich život.
Jinak chlapa starší ano, ale tak o max pět let. Co se holkám na starších chlapech líbí to upřímně moc nechápu, každý má ale holt asi jiné gusto.

14 Kelíns Kelíns | Web | 8. února 2015 v 10:34 | Reagovat

Tohle už je pár let zpátky ještě ze základky. Kamarádka co jí bylo asi 14-15 let (nevím přesně kolik a nechce se mi to počítat), chodila s klukem, kterýmu bylo dvacet devět. Jí k tomu podle mě vedlo jen to, že se mohla vytahovat a připadala si starší. O čem mluvit neměli, ale podle toho, co mi vyprávěla, tak na mluvení ani neměli prostor. Co k tomu vedlo jeho jsem fakt nevěděla, ale ukázalo se, že měl takových patnácek víc :D

15 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 8. února 2015 v 13:54 | Reagovat

Taky mě ten věkový rozdíl udivuje, ale do jisté míry je přijatelný a čím je člověk starší, tím se rozdíl více maže - aspoň mi to tak připadá. Moji rodiče mají mezi sebou šestiletou mezeru a upřímně si nedokážu představit, že by spolu byli už od tátových osmnácti...

16 Chérie Chérie | E-mail | Web | 9. února 2015 v 8:54 | Reagovat

z môjho pozorovania vzťahy parnerov v vačším vekovým rozdielom (10-20 a viac) zvyčajne nebývajú o vzájomnom porozumení či podpore. ľudí skôr na tomto type lásky priťahuje pocit niečoho nového, zažitie tabuizovanej veci, a zrejme i fyzická príťažlivosť. mladé ženy majú pocit, že sú výnimočné, ak má o ne záujem starší inteligentný muž, a tí sa zase tešia, že je pri nich mladá kočka.
videla som toto aj z opačnej strany, kde si staršie ženy bohatých manželov po štyridsiatke našli mladých zajačikov, ktorých si brávajú na dovolenky a tak si zvyšujú egá, pričom každému je jasné, že tých mladých priťahujú len ich kreditky... :)
napríklad mne sa starší muži páčia, ale racionálne si uvedomujem, že by to nikam neviedlo a z dlhodobého hľadiska by ma ten vzťah emocionálne neuspokojoval, tak načo sa o niečo pokúšať...

17 znavená. znavená. | Web | 9. února 2015 v 10:02 | Reagovat

Mě na věkově vyšších chlapech prostě vždy zaujímala už ta jejich samostatnost, myšlení apod. Nikdy jsem si s klukama vrstevníkama nerozumněla, a svýho přítele, kterej má zanedlouho 23, beru jako "věkový minimum", ale pro mě takovej zlatej střed, pod kterej bych ale nešla :-D Nevím proč, ale prostě mi to takhle vyhovuje a neměnila bych to.

18 Janča Janča | E-mail | Web | 9. února 2015 v 18:38 | Reagovat

Každý to holt vidí jinak. :) Já ve většině souhlasím s tebou, taky si nedokážu představit, že bych měla staršího chlapíka, se kterým bych nemohla řešit blbosti, ale třeba by mě aspoň ty maličkosti tolik neštvali, když bych s ním byla na vyšší úrovni. Všechno má svá pro a proti, ale když už starší muž, tak třeba až když by mi bylo 20 a jemu 30 a ne že bych v 15 chtěla 30letýho, což bych nechtěla v té době ani 20letýho.

19 L. L. | 9. února 2015 v 19:25 | Reagovat

fuh, a ja zas nerozumiem, čo by ma malo priťahovať na ľuďoch v mojom veku :D a proste, pokiaľ niekomu vyhovuje, že problémy rieši po kamarátoch, lebo sa nehodí ich ťahať do vzťahu, alebo posteľný chaos a čisto fyzické záležitosti, tak nech. a nech je obom jasno, na čom sú.

20 stalyn stalyn | 9. února 2015 v 21:15 | Reagovat

[6]: [10]: [12]: A ty seš zas co za píču? 60 letej dědek, co ho mladý ženský nechcou? A nebo nějakej "honzík s pořádnou práce"? Tak či tak jsi asi docela kokot.

21 Amy Amy | E-mail | Web | 11. února 2015 v 12:00 | Reagovat

Nech matu pokojne všetci zhejtujú ale ja s tebou úplne súhlasím...
Nemyslím si, že takéto kadejaké príliš vekovo extrémne vzťahy majú ďalekosiahlu budúcnosť... tiež mám všelijaké kamarátky a známosti a bývalé spolužiačky a jednoducho aj keď si mnohé z nich naivne domýšľali kopec hlúpostí, nakoniec sa to otočilo proti nim...nedokázala by som fungovať vo vzťahu, ktorý nie je plnohodnotný vo všetkých smeroch!
a k tej komunikácii..myslím si, že na tom by mal byť postavený celý vzťah... presne ako aj ty hovoríš, ak máš nejaký problém, stres, nebežať za kamarátkami ale hlavne za tým človekom, ktorý ti poskytuje najviac podpory a má ťa rád..aký to ma potom všetko zmysel? veď to je na hlavu postavené...bohužiaľ keď ľudia konajú tak ako konajú máme tu také vzťahové vzorce ako môžeš aj ty sama vidieť. Ale vieš čo? Nech!!!
Každý si je strojcom svojho šťastia sám :)

22 Kika Kika | E-mail | Web | 14. února 2015 v 19:40 | Reagovat

o.O. jsi mi vyfoukla téma, o kterém už asi dva měsíce chci psát :-) každopádně mám hranici - max 5 let starší, pak mi to prostě přijde hrozně nechutné. Dokonce i když vidím nějaké herce - Cruise, Pitt, tak je už nedokážu brát jako své potenciální sexuální partnery. Tahle celá společnost mi přijde prostě strašně zvrhlá a nechutná :-)

23 Džejn Džejn | Web | 17. února 2015 v 22:04 | Reagovat

Co se týče těch holek, co chodí s o hodně staršíma chlapama - v tomhle ohledu mám takovou teorii. Je založená trochu na mém vlastním pozorování a možná na tom ve výsledku moc pravdy není... Ale holky, které vychovával třeba jenom táta nebo prostě mají lepší vztah s taťkou než s mamkou, tak potom v dospělosti tíhnou ke starším klukům (třeba o deset let starším apod.). V mém okolí je několik takových případů. Asi se to, že jim v dětství imponoval mužský vzor, na ně postupem času nějak přeneslo. Nechci samozřejmě říct, že jsou divné, ani nechci naznačovat nic úchylného... Prostě je asi ti chlapi, kteří jsou věkem bližší jejich otcům, nějak víc přitahujou. Teď si uvědomuju, že to musí znít docela freudovsky... :D
Samozřejmě extrémní případy, kdy je slečna o 25 let mladší než její partner, jsou podle mě docela rarita. Přece jenom by muselo být hodně divné, kdyby například dcera mého partnera byla náhodou starší než já... :D Čtvrt století už je moc, ale těch deset let je ještě snesitelných, pokud si lidi rozumí. :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama