Proč jsou ďáblovy tyčinky součást mě

11. února 2015 v 22:25 | sarushef |  Co mě napadne
Dneska jsem asi druhý týden bez cigaret. Myslím, že je to doba dost dlouhá na to, abych si sama odpověděla, co mi vdechování kouře, dehtu a jinejch zplodin dává. Narovinu, nečtěte to, pokud mi chcete povídat, že to smrdí a leze do peněz a že mě čeká rakovina plic.

Říká se, že lidé kouří, aby zapadli. Že to děláme z nedostatku sebevědomí a z vlastní hlouposti. Proboha. Neznám nikoho, kdo by kouřil pro to, aby někam mohl patřit. Proč jsou zrovna cigarety vykreslovány jako největší zlo ze všech? Proč jsou brány jako společensky veřejný nepřítel číslo jedna? Kvůli tomu, že je jejim uživatelům přisuzováná rebelskost a odvaha se vzdorem a takový věci se ve společnosti musí vždycky trochu srážet? Nebo prostě proto, že se na nich dá dobře vydělávat na daních? Kvůli tomu, že jsou vznešené, tajemné, odporné, smradlavé, hnusné, proto, že je o nich mluví v souvislosti se smrtí?


Ať mi nikdo neříká, že je jako nekuřák obět pasivního kouření. Pryč jsou doby, kdy to na pracovištích a ve veřejných institucích vypadalo jako ve Vorlově Kouři, (kterej je mimochodem skvělej). Těch pár hospod, kde se čadit může, nikoho nenutí k návštěvě. Co dalšího? Zdraví? Zkrácený život? I kdyby to nakrásně tak bylo, kde se píše, že člověk musí chodit třikrát týdně na jógu, jíst jen bílý maso a snažit se to být do stodvaceti?

Nechci tu psát o výhodách potkání přítele nad popelníkem, kouzelností nočního žvára nebo sotva postřehnutelnýmu zapraskání při hoření, když oheň olízne tabák a zplodiny se vám nahrnou do plic. Nekuřák to nepochopí a neocení a kuřák to bere jako jasnou věc. Otázka proč? je důverně známá. Protože ano, není to levný a když taháte jednu za druhou a dvacítka denně vám nestačí, tak to na těch plicích taky poznáte. Je to věc čistě chemická. Ať si kdo chce co chce říká, že je to jen psychicky vytvořenej návyk a závislost na látce, co ovlivňuje činnost mozku. Ano, je. Ale láska je koneckonců taky jen chemickej defekt.

Cigareta je holt v temné a studené noci maják naděje, stejně jako je jím po náročným dni anebo při stresu z pohovoru. Kdyby mi někdo řekl, že může člověku dělat dobře to, že si skrká do úst hořící rostliny, aby byl spokojenej, myslíte, že tomu věřím? Ale pak sedíte a vyfukujete kouř a vlastně sami nevíte proč, ale je vám líp. Ten kouř se líně převaluje, rozplývá do nebe a nakonec je pryč. Je to část jistoty, něžného milého bezpečí od něčeho, o co nemůžete přijít, něco hnusně smradlavýho, co je tu navzdory stresu, navzdory tomu, že na vás zrovna nikdo nemá čas, navzdory tomu, že se zrovna děje cokoli.

A že je hloupé, dětinské, zavržení a pokrytecké mluvit takhle o nečem, co je ve skutečnosti tak stupidní a tak prostoduché? Víte, asi ano, uznávám. A stejně - nechce si všechno ostatní, strčte si za klobouk trávu a chlast a vůbec všechno, drahý auta a a kecy o bulváru a nechte mi ony zatracovaný cigarety.

A vy ostatní, co mě chápete, my ostatní se společně skryjem v dýmu.
.
 

9 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 hellboy hellboy | Web | 11. února 2015 v 22:33 | Reagovat

nevím co to maj lidi za hloupý řeči typu ,, fuj zahoď to, vždyť vypadáš jak laciná děvka''. Jo i stímhle jsem se setkala a navíc to byl uplně cizí člověk, v tu dobu jsem chtěla zapálit celou tu krabičku cigár, jsem kuřačka už pár let a zatím nevidím žádné stopy po poškozených plících nebo rakovině..

2 Enitas Enitas | Web | 11. února 2015 v 22:57 | Reagovat

.. a tak jsem dostala extra chuť si zapálit.

3 stalyn stalyn | 11. února 2015 v 23:37 | Reagovat

Dostal jsem chuť jít na kvíz. NEKUŘÁCKÝ. A přestat chodit do podniků, kde se kouří. Když už teda "chudáčci kuřáci omezovaní". Alespoň nebudu smrdět jak putika. Jak nějaká socka, co si našetří dvacet korun na pivo. Jako bezdomovec, co si co pár metrů pochčije kalhoty. A doufám, že se tu zas objeví ten píčusek, co bude psát ty hovna, že "odříkaného chleba největší krajíc", nebo podobné stolice. Alespoň mu budu moci napsat, co si o něm myslím. Bude tam víc sprostých slov, než jsem doteď napsal. Beztak se od něj line ještě větší smrad, než z cigaret.

4 Chérie Chérie | E-mail | Web | 12. února 2015 v 9:17 | Reagovat

Cigarety sú občasný príjemný rituál, pre mňa tak raz za pár týždňov... :)

5 arzenal arzenal | Web | 12. února 2015 v 12:58 | Reagovat

No, k tomu na začátku, lidi kouří, by zapadli, tak to je. Stejně jako já jsem se naučila mluvit sprostě, abych zapadla do školy ve městě po příchodu z vesnice, tak jsem mohla i začít kouřit, abych zapadla ještě víc. Neříkám že to tak mají všichni, ale drtivá většina dětí tak začne a nevymluvíš mi, že ne. Protože jiný důvod než poprvé tu cigaretu do pusy strčit a pak podruhé a potřetí když ti to ještě nechutná, než abys vypadala jako ostatní a cítila se mezi nimi dobře, prostě v té době nemáš.
Jinak já už to nějak neřeším. Člověk s cigaretou vypadá svým způsobem podle mě sexy - pokud je hezkej i člověk sám o sobě že - a je to svým způsobem rebelský, sama mám ráda ten pocit, když jí držím v ruce a vdechuju, ale dávám si cigaretu těžce výjímečně. Nemám totiž potřebu mít hloupou závislost co leze do peněz i do zdraví, bezdůvodně. Přijde mi to zkrátka hloupé.

6 justness justness | Web | 12. února 2015 v 15:23 | Reagovat

Naprosto vím, o čem mluvíš... myslím, že k tomu neni třeba nic dodávat. Možná to, že když je nám nejhůř, víme, na co se můžeme obrátit. A že nám to nedá košem... možná jen v případě, že u sebe nemáme oheň...

7 Džejn Džejn | Web | 12. února 2015 v 15:48 | Reagovat

Kdysi mě cigarety lákaly, protože je mám spojené s jakousi "rebelskostí". Několikrát mě v minulosti napadlo, že bych začala kouřit. Nakonec mě neodradila vidina rakoviny plic, ale cena (jakožto "chudá studentka" si pořádně rozmyslím, za co budu utrácet peníze).
S cigaretami jako takovými mám spojené docela ambivalentní pocity. Na jednu stranu nesnáším, když se vracím domů z hospody a smrdím kouřem. Musím pak okamžitě vyprat veškeré oblečení, co jsem měla na sobě, a vlasy si drhnu snad hodinu. Zároveň ale musím uznat, že některým lidem cigarety prostě sluší. Vím, že je to povrchní důvod, ale když vidím hezkého kluka s cigaretou, připadá mi to strašně sexy.

8 Daisy Daisy | Web | 12. února 2015 v 16:43 | Reagovat

Marně se pokouším přestat kouřit.. Kouřím nějaký 4 roky a vždycky s přestávkami nebo tak něco, ale pokaždý mě k tomu něco láká. Je super jít s kámošem na cígo a probrat u něj spoustu zbytečností, v noci se sejít a zapálit si navzájem s klukem, kterej se mi líbí nebo prostě při stresový situaci dostat dýmovej klid... Je to fajn, ale bohužel to je fakt nezdravý a já to na sobě vidim. Hnusná pleť, každá rýmička se mě hned chytí...

9 Barlie Barlie | Web | 12. února 2015 v 16:45 | Reagovat

Já nekouřím jen proto, že mi to skutečně smrdí a nemám na to peníze. Ale jinak ať si dělá každej, co chce? Mě asi přijde horší když se někdo zlije a zvrací celou noc než když si zapálí. Nevím, nic proti tomu nijak zvlášť nemám :)

10 sarushef sarushef | Web | 12. února 2015 v 21:43 | Reagovat

[3]: Baců, snad by ses nerozčiloval.

11 Fredy Kruger Fredy Kruger | 12. února 2015 v 22:44 | Reagovat

" Doktore... povězte, nejsem jist...
proboha...nemám snad syfilis ??

" Nebojte... kouknu se v namátku "....
... ( ? )  zděšen muž !  " To není v pořádku !!
... kde je ???"

" Upadl do žlábku !!"

" Máte jej ? krucifix ?... aby tak se"...

" Tady jest  doktore !... měl jsem to v kapse !"

" Co mi to dáváte  mladíku ???
... vždyt  v ruce  držíte  doutníku !!"

Zdrcen je  Frantischek  Prdwlouži !
" Proboha ! já jsem to vykouřil !!"

Řve lékař :  " No... to je hezký !!!"
... pláče on,...  pacient, ... sestry !

12 znavená. znavená. | Web | 13. února 2015 v 6:48 | Reagovat

Já už naštěstí tolik nekouřím, maximálně když jsem někde na akci, nebo jednou týdne s přítelem, nebo taky když jsem joo v prdeli.. já mám vždycky období, kdy mi to přestane chutnat, vykouřím třeba jednu za dva měsíce a pak zase jsem schopná vykouřit krabičku denně :D Ale kouřit nechci, takže se to snažím úplně nejvíc zminimalizovat :)

13 mJ mJ | 13. února 2015 v 11:53 | Reagovat

... no mně by zajímala story, kdy sis jí strčila do pusy poprvý.

[1]: :D ty jsi vtipná :D ""jsem kuřačka už pár let a zatím nevidím žádné stopy po poškozených plících nebo rakovině..""

14 Evil Evil | Web | 13. února 2015 v 18:30 | Reagovat

nevadí mi kuřáci.. ať si dělají, co chtějí.. jen mi vadí, když v restauracích, kde se chtěj lidi třeba i najíst, musím čuchat ten smrad a ani si to jídlo nemůžu vychutnat.. že pak smrdim jak kdybych sama vyhulila půl tabákový plantáže, o tom ani nemluvim.. jen je prostě problém v menším městě sehnat restauraci, kde se kouřit nesmí.. byť třeba jen na dobu obědů (jako je to u nás) ale i tak tam ten odér zůstane.. naštěstí je jedna hezká restaurace, kde se kouřit prostě nesmí.. a nemyslím, že je až takovej problém si dojít pár kroků na příjemnou, zastřešenou terasu a tam si v klidu zapálit..

15 hellboy hellboy | Web | 13. února 2015 v 19:58 | Reagovat

sorry že teď nepíšu k článku, ale kolik sis těch příčesků koupila?:O já nechci koupit špatně, vzala jsme si dvoje a nevim jestli to stačí :D

16 Kelíns Kelíns | E-mail | Web | 14. února 2015 v 11:09 | Reagovat

A já čekala nějaký pořádný důvod a ono nic. No jo, nekuřáci asi nepochopí :D
Nemám ráda, když jdu po ulici a někdo přede mnou kouří a já to musím dýchat. Ale mám ráda tu noční vůni smíchaného alkoholu a cigaret. A není to to samí, fakt ne :D

17 Adelínka Adelínka | Web | 14. února 2015 v 11:50 | Reagovat

Přesně, ne že by mi vadili kuřáci, přítel je, vadí mi jen tři věci. Když někdo provokativně vyfukuje kouř přímo na mě nebo do mého obličeje, když se mě někdo snaží přemluvit, ať si dám taky a ten smrat z mého oblečení, to mě naprosto vysírá! :D Naštěstí mám ohleduplného přítele, který prostě poodejde. :) A jo, nebudu lhát, taky jsem to zkoušela, ale pro někho to prostě je a pro někoho není. ;)

18 Kika Kika | E-mail | Web | 14. února 2015 v 19:32 | Reagovat

já to asi chápu, jsem si po první cigaretě v asi osmi letech věřila, že umírám na rakovinu a litovala jsem svoji maminku, že o mě přijde :-) Takže jsem si k cigaretám už nikdy nenašla cestu ale takovou tu chvilku, jenom pro sebe, to prožívám nad šálkem lahodného čaje ;)

19 Lů | Web | 14. února 2015 v 21:30 | Reagovat

Já tě chápu, jak to myslíš... a když čtu tvůj článek, mám chuť si zapálit. :D Ale přestala jsem, po dlouhých osmi letech. A když už se držím nějakou dobu, je škoda to porušit. :D Ale já to dělám kvůli sportu, no... na svým dýchání jsem opravdu pociťovala, že přestat musím.
Já se rozhodla takhle, ale je mi jedno, když někdo jiný kouří a nekecám mu do toho. (Pokud nekouří u nás v bytě a nejde mi to do pokoje :D :D).

20 *Shock *Shock | Web | 14. února 2015 v 22:20 | Reagovat

Některé holky ( příklad - 13,14tky ) kouří aby zapadli do nějaké party, a bohužel jich znám až až.

21 Bels Bels | E-mail | Web | 15. února 2015 v 15:36 | Reagovat

Já bych řekla, že lidé kouří, aby zapadli. Hodně jsem to viděla na střední. Jednu slečnu jako názornej příklad, co na začátku prváku byla takovou tou slušňačkou, co nekouří a nepije a každý večer se vykecává s maminkou po telefonu, aby ji informovala, kde byla a co dělala. Asi ji to sralo, být obyčejná, slušná a s pár kily navíc. Chtěla zapadnout mezi tu vyšší vrstvu a tak začala pičovat a vyhulovat si zobák, pomlouvat ostatní, aby sama vypadala líp. No a oni ji doopravdy začali svým způsobem brát. A takových tam bylo víc, některým se to podařilo, některým ne. Ale pravdou je, že s cigaretou v puse tě lidé vnímají jinak.
Nikomu do ničeho nekecám, sama se pohybuji hlavně ve společnosti nekuřáků, ale cigarety mi doslova nevadí. Chodím do podniků, kde se kouří a nestěžuji si.

22 mangold mangold | 15. února 2015 v 19:42 | Reagovat

Kouření umožňuje provádět určitá gesta, která bez cigaret dělat nelze, to je na nich asi tak svůdné. Mně by bylo líto těch peněz "vyhozených oknem".

23 Van Vendy Van Vendy | Web | 28. února 2015 v 9:15 | Reagovat

Četla jsem tolik protikuřáckých článků, že ten tvůj je milé osvěžení. Jo, vidím, že máš cigarety ráda, je to vidět i z pohybu, jakým si zapaluješ, těšení se na rozdmýchání žhavého konce, první vyfouknutí. Napsalas to tak, že mám jít chuť si zapálit. :-)
Bod navíc za to, že nejsi pokrytecká.

24 Em Age Em Age | Web | 5. března 2015 v 13:56 | Reagovat

Mně je to jedno, ať si každý dělá, co uzná z vhodné se svým zdravím, penězi, životem. :) Jediné, co mi opravdu vadí, je, když jdu po ulici a kolem mě profrčí někdo, kdo mi vydechne kouř do ksichtu. :D To opravdu nemusím...

Chodím do práce, kde kouří asi 95 % všech zaměstnanců... trochu mi to taky vadí, protože kdo pracuje, když ostatní mají pauzu na kouření? :D Já. :D

25 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 5. března 2015 v 14:52 | Reagovat

Sama nekouřím a kouření nesnáším, ale vadí mi ten přístup, že kouření je zlo. Existují mnohem víc škodlivý věci, než jsou cigarety.

[24]: to by mě docela naštvalo :D zavedla bych si pauzu na čokoládovou tyčinku, vždycky když by oni měli vajglpauzu :D ale asi bych byla za chvíli širší než delší :D

26 Sayuri Sayuri | E-mail | Web | 5. března 2015 v 14:53 | Reagovat

Ja tiež nechápem, prečo je to tak brané. Ono ja sama nefajčím ale fajčia moji kamaráti, kamarátky a dokonca aj môj otec. A vždy im niekto vraví, ako to škodí a podobné už spomenuté veci. Podla mňa by mal robiť človek to, čo ho uvoľnuje a čo mu prospieva. Ak sú to pre niekoho cigarety tak budiš, za to predsa netreba ľudí hned odsudzovať :)

27 Lu.Blueberry Lu.Blueberry | Web | 5. března 2015 v 14:57 | Reagovat

Tak nevím, já jsem kouřila na střední.. Asi ve druháku jsem začala... Byl to takový rituál..Je volná hodina tak půjdem všichni na cíčko do parku - ok, takže je to asi o tom zapadnutí. Ne že by ses tam chtěla jó přisrat, ale prostě to začneš dělat taky.. Ale nepociťovala jsem žádný absťáky... Občas jsem si koupila krabku s kámoškou napůl nebo pro sebe.. Ale nic proti kouření nemám, prostě to tak beru, že to holt někomu chutná nebo mu to "pomáhá"... Já přestala jak skončila škola a vůbec mi to nechybělo, teď už bych to do huby nevzala, ale proti gustu žádný dišputát :D

28 NIKOL NIKOL | 5. března 2015 v 15:41 | Reagovat

Naprostá pravda ;)

29 na-ceste-ke-zdravi na-ceste-ke-zdravi | E-mail | Web | 5. března 2015 v 16:39 | Reagovat

Každému, co jeho jest. Ostatně, většina z nás si to zdraví něčím kazí - a to jak to děláme, je naše svobodná volba :)

30 Slečna bez tváře Slečna bez tváře | Web | 5. března 2015 v 17:17 | Reagovat

http://mrwgifs.com/wp-content/uploads/2014/03/Dramatic-Clapping-Crying-Meme-Face-Of-Citizen-Kane.gif

Jdeme se skrýt.

31 Hëllena Hëllena | Web | 5. března 2015 v 17:52 | Reagovat

Kouřím tak jednou za pár týdnů, takže na mém zdraví se to opravdu neprojevuje a neprojeví. Je zvláštní, že když se třeba na Facebooku objeví nějaká fotka z kalby, kde prostě všichni drží kelímky s pivem, tak je to úplně normální a nikomu to nepřipadá divné. Ale jakmile je na fotce člověk (většinou slečna, u chlapů se to tak nebere) s cigaretou, už to začíná: "No fuj, co ta cigareta?" "Fotka krásná, až na tu cigaretu" a podobné kydy. Je to tím, že cigaretový kouř je něco "hmatatelného" a cítitelného, ale alkoholem neobtěžujeme ostatní? Ne, vůbec ne, až na to, že budeme halekat na celou ulici nebo si třeba jen tak ze srandy půjdeme zapálit popelnici. Ovšem kuřáci jsou největší zlo.. Ach jo.

32 Marillee Marillee | E-mail | Web | 5. března 2015 v 17:55 | Reagovat

Tak jako s tímhle článkem asi moc sympatizovat nebudu... :D Jestli někdo kouří či nekouří, řeším až u svých přátel. Ale protože jsem chodící Murphyho zákoník, tak mi fakt vadí, že pokaždé fouká vítr mým směrem a já schytám plnej výdech smradlavýho kouře do obličeje. Jo a většinou se přitom ještě nadechnu. :D

33 Booksholic Booksholic | Web | 5. března 2015 v 17:57 | Reagovat

Jsem kuřačka a naprosto souhlasím :)

34 Ginny . Ginny . | Web | 5. března 2015 v 18:05 | Reagovat

Souhlasim s tebou . Kouřim už dva roky a vždycky vajgl hodim do koše a když jdu okolo nějakejch lidí , tak se to snažim foukat jinam a i přesto se neobejdu bez těch narážek " smradlavá kuřačka " a pohledů , který řikaj , že mě chtěj zabít .
Ať si každej hledí svýho  .

35 EvBell EvBell | 5. března 2015 v 18:23 | Reagovat

Souhlasím s tebou :)

36 soul-underground soul-underground | Web | 5. března 2015 v 19:06 | Reagovat

Znám hrozně moc lidí co kouří díky nízkému sebevědomí, a aby se s nima někdo vůbec bavil když rozdávají cíga :D

Kouření chápu, můžete si to strkat do prdele a pak pálit, ale nefoukejte to na mě a pořád nemluvte o tom, jak si potřebuje zapálit.

37 Elsa Elsa | Web | 5. března 2015 v 19:47 | Reagovat

Nikdy asi nebudu kuřačka, ale chápu, každý relaxuje jinak. :)

38 Nosferatu Psiren, NEblahé paměti Nosferatu Psiren, NEblahé paměti | E-mail | Web | 5. března 2015 v 19:58 | Reagovat

Pojď, jdeme na cígo.
Jeden z mála kuřáckých článků.

Chápu, že kouř obtěžuje, nechápu přehnané reakce typu "Kuřáku, smrdíš.", "Jdu do restaurace a tam je zahuleno." (šla jsem minulý pátek s přáteli do jedné hospody, bylo plno a prý nás mohou posadit jen do NEKUŘÁCKÉHO prostoru- nikdo tam nebyl) a podobně.

Jsou samozřejmě slušní a hovadští kuřáci. Hovada hází vajgly na zem a je jim jedno, že jejich nekuřácký společník u stolu se poněkud dusí.
Slušní kuřáci házejí vajgly do koše (případně alespoň kanál) a u nekuřáckého obsazení stolu se zeptají, zda vadí kouř z cigaret (nejde li o seance v hospodě, kdy je nás u stolu 10, z toho 7 kuřáci a nekuřáků to nevadí/zvykli si).

Můj táta není rád, že kouřím, ale oba máme shodný názor, že kuřáci jsou různí. Lidé obecně jsou také různí. Škodlivost cigaret? Mluvte nejdříve o složení ovzduší, tam jsou teprve sračky.

39 Kerr Kerr | Web | 5. března 2015 v 20:09 | Reagovat

Ať si každej dělá se svým životem co chce, ať si vykouří třeba krabičku za den, vždyť záleží na každým, ne? Leze to do peněz a všechno po tom smrdí, to jsou důvody, proč nekouřím. Mám k tomu odpor, protože od nás z rodiny vážně nikdo nekouří.
Každej vyrovnanej člověk nemá potřebu řešit ostatní, takže takhle :)

40 Reach-goal Reach-goal | E-mail | Web | 5. března 2015 v 20:38 | Reagovat

Ačkoli už jsem nekuřačka, článek se mi líbí, je to hezky pracovaný. Připoměla jsi mi pocity, kdy jsem i já tahala jednu za druhou a pmáhalo mi to od stresu a všeho. Ale teď už ten stres odbourávám jinak :)

41 klarrrinka klarrrinka | Web | 5. března 2015 v 20:47 | Reagovat

Kuřáky neodsuzuji, jen mi vadí, když jdou těsně před tebou a zapálí si, a ty to musíš celou cestu čuchat...ale jinak je to každého věc :)

42 Lenka Lenka | 5. března 2015 v 20:53 | Reagovat

Dobrej článek :) Taky jsem kuřák a je to přesně tak jak píšeš..je to jistota, že když už všechno selže a nikdo tu pro tebe není, cigára tu pro tebe budou vždycky :D :) A nejlíp se seznamuje u cigára venku, když všichni ostatní se nudí vevnitř :)

43 Dena Hviezdička Dena Hviezdička | Web | 5. března 2015 v 21:08 | Reagovat

Ja osobne by som tiež niekedy potrebovala niekedy nejaký ukľudňovák, ale keby som si uvedomovala, ako veľmi si pri fajčení škodím zdraviu, tak by som asi viac znervóznela a ako sa poznám, tak kým by som si na to zvykla, riadne by mi to trvalo a bolo by to komplikované, načo? Neexistuje aj nejaká zdravšia varianta, ako sa ukľudniť? Ale to iba môj názor na môj život. Celkovo je to rozhodnutie každého, však, ak máš 18, si svojprávny/a, sám/a si si vedomý/á následkov, ak sa rozhodneš fajčiť, brániť nebudem, súdiť nebudem a dúfam, že ani iní nie. Inak ono dosť záleží aj na tom, ako často si zapáliš, ak naozaj nie často, tak naozaj, čo proti?
(pozor, trocha pokus o humor!)Samozrejme, tie cigarety ti neberiem(ani neviem, kde bývaš), Trávu a alkohol + drahé autá si za klobúk nestrčím, lebo nič z toho nemám...ani klobúk :-D.

44 Em Age Em Age | Web | 5. března 2015 v 21:53 | Reagovat

[25]: To bys tedy byla, vajglpauzy se tam vedou docela dost často. :D Někdy je to vajglpauza spojená s kafepauzou, to je hrozné, když jsi tam pak sama a třeba nevíš, jak a co máš udělat... :D

45 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 5. března 2015 v 22:15 | Reagovat

Miluju cigára ze spousty důvodů a pokud mě za to někdo chcete kritizovat, tak si vyližte prdel.

Jo, dobrej článek, mimochodem...

46 Nekra Nekra | Web | 5. března 2015 v 23:42 | Reagovat

Tak s tím nesouhlasím. Nekuřáci JSOU oběti pasivního kouření a to ani nemusí lézt do zakouřených hospod. Kuřáci rozhodně nekouří jen uzavření ve svých "plynových komorách", ale kouří i na ulici, poblíž zastávek, a PŘED budovami, v nichž se kouřit nesmí. Takže než tam nekuřák vleze, stejně je vystaven vašemu rakovinotvornýmu kouři, stejně tak, když nějaký kuřáky potká na ulici >:(. A to ještě ne všichni zákazy kouření dodržují, hlavně mimo uzavřená místa. Jo, tohle na kuřácích fakt nenávidím - že s tím prudí ostatní. Jinak ať se klidně někde zavřou a udusí se v tom. A taky nechápu, co je to poslední dobou za "módu",jak si vy kuřáci "obhajujete" kouření (když to půjde mezi lidi, tak přede mnou si to stejně neobhájíte), tohle už je za poslední dobu asi třetí článek na titulce obhajující nebo podporující kouření.

47 Lapis Lapis | Web | 6. března 2015 v 0:12 | Reagovat

Všichni zase hrozně chytrý, ekologický a přesvědčení o vlastní pravdě. Tak za prvé, že všichni začnou kouřit kvůli nějakému zapadnutí do kolektivu je kec. Já začala kouřit čistě pro zachování psychického zdraví - když přijela sestra s dítětem, šla s mámou kouřit a já musela toho smrada hlídat. Když jsem začala kouřit, už to po mě chtít nemohly. A především zadruhé, vy pokrytci, kteří se oháníte pasivním kouřením a neexistujícím kouřem na ulicích - mě taky otravují spodiny z vašich aut, smrad z vašich komínů, dusivý kašel z vašich přehnaně naparfemovaných krků. A vsadím se, že všechny tyhle smrady jsou mnohem nebezpečnější než z tyčinky klidu a míru. Takže asi tak - ty kdož jsi bez viny, první hoď kamenem. Ať byl Ježich kdo chtěl, v tomhle měl pravdu.

48 Markéta Markéta | 6. března 2015 v 0:13 | Reagovat

Mluvíš mi tímhle článkem z duše. Cigareta je elegantní v rukou s rudě nalakovanými nehty, je světýlkem naděje u hladovýho okna ve tři ráno, je kamarádkou v depresi a příležitostí se zastavit a zapřemýšlet. Mám cigarety ráda, i když kouřím jen příležitostně a neodsuzuju kuřáky a ani nekuřáky. Ale my Češi se dokážeme pohádat kvůli čemukoliv.

49 Lapis Lapis | Web | 6. března 2015 v 0:13 | Reagovat

PS: na něco se umřít musí, je mi u prdele, že mi to ničí zdraví nebo co ještě. Kdo pravidelně cvičí, zemře zdravější. A u cigaret to je maximálně tak obráceně.

50 Delele Delele | 6. března 2015 v 0:36 | Reagovat

Nezabudni na to že ten smrad z cigarety musia vdychovať aj ostatný ľudia a že možno ho vdychovať nechcú, lebo je jedna vec že to škodí zdravie, druhá vec je že je to drzé. Ja sama ten smrad neznášam a priam ma to dusí keď vychádzam zo školy a musím to cítiť každý deň.

Ano, budeš sa cítiť lepšie, ale len na chvíľu, to si vážne tak slabá že nedokážeš prekonať nervozitu bez cigariet ?

[47]: Cigarety sú 100x viac škodlivé ako výfuky tých áut čo vám raz začas prebehnú po dedine, bývam v Anglicku a pohybujem sa vo veľkých mestách no ver tomu že nič ma nedusí viac ako cigaretový dym.

Okrem toho je absolútne arogantné že ti je jedno že zvyšuješ risk zdravia, je jedna vec že zdraviu škodia iné plyny, prečo to potom ešte neprisladiť úžasným cigaretovým dymom však ?

Navyše na čo sporiť peniaze keď ich môžeme míňať na cigarety ?
Na čo brať ohľad na iných ľudí, ktorí môžu mať napríklad aj astmu ?
Na čo sa nad tým vôbec zamýšľať ?
Dospejte.

51 Evushka Evushka | Web | 6. března 2015 v 1:01 | Reagovat

Nie som pravidelná fajčiarka, zvyčajne fajčím len príležitostne. Popravde donedávna to bolo takmer vôbec, nemám na tom ani návyk ako niektorí ľudia. Ale vždy, keď som na pokraji síl... je fakt, že človeka to posilní, je to zvláštne, ale dokáže mi to zdvihnúť sebavedomie a cítim sa o niečo lepšie. Jasné, choroby a bla bla, ale to potom nemusíme ani dýchať ani žiť ani nič.

52 Lady≈Claire Lady≈Claire | E-mail | Web | 6. března 2015 v 7:23 | Reagovat

Sice s tebou nesouhlasím, ale je to sakra dobře napsaný a skvěle se to četlo :)

A gratuluju k výběru!! :)

53 darkest-hour darkest-hour | E-mail | Web | 6. března 2015 v 8:40 | Reagovat

Dřív jsem kouření ze srdce nenáviděla, protože co si pamatuju, tak kouřili oba rodiče a mě to prostě neuvěřitelně sralo, protože to smrdělo, nedalo se v tom dejchat a kdykoli mi odmítli něco koupit, tak jsem je osočovala že kdyby nekouřili, tak na to ty prachy maj.
Nicméně časy se měněj, rodiče kvůli mě kouřit přestali (máma úplně, táta teď zase trochu začal), ale po tom co mi začátkem října umřela jedna z nejbližších osob, tak jsem začala kouřit já. Ironií je, že umřela na rakovinu. Poprvý jsem si zapálila s kamarádkou, dala mi jenom dva prásky od sebe, ale bylo to tak zvláštně uklidňující a hnusný, nedokážu to moc dobře popsat, ale to je jedno, protože ty jsi to v článku popsala perfektně :D Pak jsem na to pořád musela myslet asi tejden v kuse, pořád jsem se přemlouvala, že přeci nebudu jako rodiče a nezačnu kouřit, nicméně jsem po dalších pár dnech šla a tu krabičku si koupila.
No, teď vykouřim cca 4-5 cigaret denně a nemůžu si stěžovat :D Nepřijde mi to nějak moc, ale na druhou stranu si to už bez toho nedokážu představit. Ráno si dám než jdu do školy, jdu ještě dvakrát o přestávky a pak po cestě domu. Neni to tak, že bych kouřila abych zapadla, ale musim uznat, že určitej sociální aspekt to pro mě má rozhodně. Když se o mym kouření dozvěděla jedna kouřící spolužačka, okamžitě toho využila a začala mě s sebou tahat o přestávky ven, a musim říct že jsem za to vážně vděčná :D Ukázalo se totiž, že o kouřící přestávky se před školou schází hrozně fajn parta lidí, se kterejma bych jindy vůbec nepřišla do kontaktu, takže asi tak :D
A vůbec, ono to přestávkový kouření je asi nejlepší věc z celýho dne, nějak mi to tam vždycky pomáhá přežít. Nejde jenom o tohle, ať si každej řiká co chce, ale oni ty cigarety vážně uklidněj. Jediný co mi na tom vadí jsou ty peníze a když mi pak smrděj prsty jak spálenej popcorn :D Nicméně toho nelituju, ani při nejmenšim.

54 darkest-hour darkest-hour | E-mail | Web | 6. března 2015 v 8:40 | Reagovat

Dřív jsem kouření ze srdce nenáviděla, protože co si pamatuju, tak kouřili oba rodiče a mě to prostě neuvěřitelně sralo, protože to smrdělo, nedalo se v tom dejchat a kdykoli mi odmítli něco koupit, tak jsem je osočovala že kdyby nekouřili, tak na to ty prachy maj.
Nicméně časy se měněj, rodiče kvůli mě kouřit přestali (máma úplně, táta teď zase trochu začal), ale po tom co mi začátkem října umřela jedna z nejbližších osob, tak jsem začala kouřit já. Ironií je, že umřela na rakovinu. Poprvý jsem si zapálila s kamarádkou, dala mi jenom dva prásky od sebe, ale bylo to tak zvláštně uklidňující a hnusný, nedokážu to moc dobře popsat, ale to je jedno, protože ty jsi to v článku popsala perfektně :D Pak jsem na to pořád musela myslet asi tejden v kuse, pořád jsem se přemlouvala, že přeci nebudu jako rodiče a nezačnu kouřit, nicméně jsem po dalších pár dnech šla a tu krabičku si koupila.
No, teď vykouřim cca 4-5 cigaret denně a nemůžu si stěžovat :D Nepřijde mi to nějak moc, ale na druhou stranu si to už bez toho nedokážu představit. Ráno si dám než jdu do školy, jdu ještě dvakrát o přestávky a pak po cestě domu. Neni to tak, že bych kouřila abych zapadla, ale musim uznat, že určitej sociální aspekt to pro mě má rozhodně. Když se o mym kouření dozvěděla jedna kouřící spolužačka, okamžitě toho využila a začala mě s sebou tahat o přestávky ven, a musim říct že jsem za to vážně vděčná :D Ukázalo se totiž, že o kouřící přestávky se před školou schází hrozně fajn parta lidí, se kterejma bych jindy vůbec nepřišla do kontaktu, takže asi tak :D
A vůbec, ono to přestávkový kouření je asi nejlepší věc z celýho dne, nějak mi to tam vždycky pomáhá přežít. Nejde jenom o tohle, ať si každej řiká co chce, ale oni ty cigarety vážně uklidněj. Jediný co mi na tom vadí jsou ty peníze a když mi pak smrděj prsty jak spálenej popcorn :D Nicméně toho nelituju, ani při nejmenšim.

55 Doporučuji Doporučuji | 6. března 2015 v 11:26 | Reagovat

Doporučuji http://albafos.blog.cz ,)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama