FENOMÉN ŘEZNÍK

21. května 2014 v 18:41 | sarush ef |  Co mě napadne

Řezník. Ten chlap s maskou a holkou zavřenou ve sklepě a zároveň myslím typická představa českého občana o tomhle týpkovi. Byl to tenhle klip, co Řezníka v roce 2011 poslal před soud za nevhodný texty plný násilí a rasismu. Řezník se tedhdy dokázal zprostit obvinění. Ale pak přišel Český slavík, kam se Řezník přihlásil do kategorie Objev roku a dokázal získat nejvíc hlasů. Jenže nevyhrál, reskeptive vyhrál, ale vedení to prostě odmítlo. A tehdy začaly ty žabomyší války, které téměř přes noc rozdělily celej národ na dva tábory - ty, kteří se za Řezníka postavili, a ty, kteří zůstali znechuceni a udivení, co že to ten chlap svobodně šíří do světa, aniž by mu to někdo zatrhl a poslal jej za mříže nebo do svěrací kazajky.



Nepatřím mezi skalní fanoušky, to jistě ne. Jsem trochu někde jinde a nemám tendence vidět všechno prolezlý hnusem, ale zkrátka znám část jeho skladeb a poslouchám jej spíš ze zvědavosti než z nějakýho fanatismu. A taky páč je ten chlap skvělej karikaturista a ironik a i když jsou ty texty psaný tak, že by jste se toho chlapa báli potkat i za bílýho dne na ulici, jeho relativní pojetí světa je prostě svým způsobem dobrý a taky svým způsobem pravdivý. A zde se zase ukazuje, že ještě nejsme dostatečně vyspělí na takovejhle druh umění, když se pohoršujeme i nad blbým černým humorem. Holt jsme moc omezení na to, abychom dokázali rozlišit rozdíl mezi propagováním násilí a psaní o něm.




Eh, ono není divu, že se o Řezníkovi tolik mluví, když máme druhý Vánoce jenom z toho, když se někde namol zpije Bartošová (tenhle druh potěšení nám teď bohužel bude nadobro odepřen) anebo Hanychová někde ukáže kozy. A tak to nejsou Řezníkovy texty, co mě znepokojujou, ale reakce národa na ně. A vůbec tohle všechno. Demokracie má určitý rysy a co vím, cenzura k nim nepatří. A stejně, když přijdu na karaoketexty.cz, Řezník je na nich jako autor zablokovanej.

Mám dojem, že bychom všechno, co nás neosloví, hned neměli házet do škatulky nechutnosti a brutality, zvášť když to ničemu neubližuje. Trochu tolerance a nadhledu, VOLE. Dějou se tu horší věci, než že o těch hnusnejch někdo píše.


Martyho frky - rovněž Řezníkova práce, též byly na facebooku několikrát nahlášeny a několikrát smazány, vysvětlí mi někdo, proč?

jsem nejhorší zmrd ze všech a proto miluju Krista, když v něj začnu věřit bude moje duše zase čistá
můžu další znásilňovat na děti ptáka tasit
když pak uvěřím v Ježíše pořád mě může spasit
to se potom asi budou mý oběti kurva divit
až mě uviděj v nebi na mraku s bohem chillit
začal jsem věřit a je to kurva skvělý
vod tý doby jsem ojel přes 300 dětskejch prdelí


A neříkejte mi, že z toho necítíte nadsázku. A vůbec, na kterou stranu barikády se stavíte vy?
.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Lucy Lucy | Web | 21. května 2014 v 20:02 | Reagovat

Na mě jsou jeho texty vyloženě drsný, ale rozhodně mi přijde ujetý hnát někoho za jeho myšleny a jejich vyjádření k soudu nebo do vězení. To už bychom nesměli na veřejnosti nic prohlásit vůbec. Naopak se mi líbí jeho bezprostřednost, když beze strachu z odsouzení a zavrhování vyjádří to, co si stejně spousta lidí potajmu myslí. Máš pravdu s tím, že většině lidí prostě nadhled chybí.

2 m. m. | Web | 21. května 2014 v 21:28 | Reagovat

Do tohohle jsem se nikdy nezvládla ponořit, nesnáším rap, jeho způsob "hudby" je mi proti srsti a nemám ráda ani ty explicitní texty, ale když to někde vidim třeba napsaný, tak mě to až tak nepohoršuje a vidim v tom tu pravdu. Jen prostě nedávám tu formu.

Jeho vyloučení ze Slavíka mi připadalo absurdní a nechápu tu sprosťárnu, na druhou stranu ale nechápu ani to, že v pravidlech Slavíka nestálo nic, co by mu vůbec zabránilo se tam přihlásit. Nepřipadá mi to jako něco do takové soutěže a divím se, že s tím její autoři nepočítali a nějak to neošetřili.

Že jsou Martyho frky jeho práce, je pro mě novinka. Občas mám na trochu černého humoru chuť, ale zase mě nebaví, pokud se někdo věnuje pouze tomu, po pár podobnejch vtipech mi to přestane připadat vtipný. A opět se mi nelíbí ta forma. Když už, tak si to dovedu představit líp nakreslený, ale co má člověk dělat, když to neumí, žejo...

3 Adelínka Adelínka | Web | 21. května 2014 v 22:51 | Reagovat

Tenhle pán jde naprosto mimo mě. Až do výše zmíněného Slavíka jsem o něm neměla nejmenší tušení a po shlédnutí půlky videa jsem onehdy usoudila, že to opravdu není nic pro mě. Sem tam rap poslouchat můžu, ale tohle bych asi neunesla. Chápu, že spousta lidí v tom vidí to, že od slov a myšlenek k činům často chybí pouze jeden krok. Na druhou stranu si může psát a zpívat, co chce, jen si nejsem jistá, zda se to dá nazývat uměním. Prostě jsem si řekla: "Hnus, nic pro mě." jenže spousta lidí má tu potřebu se hezky či méně hezky vyjadřovat ať už pod videem, článkem nebo diskuzí a to myslím teď obecně, ne jen tady u tohoto pána a já bych se nikdy nesnížila k tomu, abych se někdy s někým veřejmě hádala. Prostě si myslím svoje o té věci, o těch lidech a ostatním jejich názor taky neberu.

4 Aurora Aurora | Web | 22. května 2014 v 9:12 | Reagovat

nevyzerá to ako umenie. a áno, v tom texte, čo si sem napísala, je veľa nadsázky, hoci bežný človek by to asi jednoducho počúvať nechcel, možno je to pravdivé, ale podané odpudzujúcim spôsobom.

5 Adelaine Adelaine | Web | 22. května 2014 v 10:36 | Reagovat

Víš proč je tam zablokovanej? Možná třeba proto, aby nepřišlo malý 8mi letý dítě a nezačalo si číst ty hrozně super texty. Jasně, ty jsi možná hrozně povznesená a "chápeš" že "o tom jenom píše", ale malý děcko asi těžko a já osobně bych teda nechtěla, aby si to třeba moje ségra četla. Takže třeba proto. A vůbec, tohle není umění. Můžeš o lidech, co to neberou tvrdit, jak to nechápou nebo je to kvůli tomu, že nezvládnou černej humor... Já mám někdy tak černej humor, že by se divili i magoři z té FB stránky o něm (na který už nejsem, ale vím že častokrát tam moralisti úplně omdlívali z toho) ale tohle mi přijde prostě jako hnus. Není to umění, není to nadsázka, není to vtipný, a když to děcka nebo chlapi vyzpěvujou (pochybuju že se stejnou nadsázkou, jako Řezník) tak je mi z toho nic moc. Je mi u prdele Bartošová, jsou mi u prdele kozy Hanychový, ale tohle je prostě hnus. Jinak já nejsem "hater" ani proti němu nijak nejdu. Jak napsala Adelínka, jde mimo mě, viděla jsem jedno video a myslím, že skoro ani ne celé. Rap občas poslouchám, nadsázku, ironie, sarkazmus i cynismus zvládnu, ale tohle prostě ne. Nikdy bych nevěřila, že něco takovýho získá tolik pozitivní pozornosti... Prostě a jednoduše se mi nelíbí, jakým způsobem to podal. Já jsem to nechala a dál se budu snažit ho ignorovat.
Jinak Martyho frky mě třeba nevadí.

6 Evil Evil | Web | 23. května 2014 v 21:04 | Reagovat

nestavím se na žádnou stranu.. nějak si na takový pro a anti nehraju..

7 Zuza Zuza | Web | 26. května 2014 v 10:47 | Reagovat

Stavím se na stranu těch, kteří se za Řezníka postavili. Né že bych ho musela poslouchat od rána do večera, ale někdy mě prostě nálada na tu jeho svéráznou hudbu popadne a ty jeho rýmy mě občas fascinují :D Nechápu, jak to někdo může brát vážně a dokonce kvůli tomu Řezníka žalovat. Pro mě to je nadsázka, je to vtipný a kdyby to slyšela moje sestra, tak mi to nevadí, protože si nemyslím, že by byla tak pitomá a šla kvůli tomu někoho zavřít do sklepa nebo aby si myslela, že zavírat někoho do sklepa je normální. Naopak mi připadá, že často Řezníka poslouchají spíš chytřejší lidé, kteří se tím spíš nenechaj zblbnout/ovlivnit. A k tomu mě bratr mého přítele zdraví např. hláškou ,,Udupu tvý dítě"

8 Adelaine Adelaine | Web | 28. května 2014 v 20:52 | Reagovat

[7]: A to ti přijde normální, že tě tak zdraví? Morální hodnoty v týhle době jsou fakt neskutečně odporně pokroucený.

9 Zuza Zuza | Web | 29. května 2014 v 21:54 | Reagovat

To bys ho musela znát... A nikdy ses s nikým nezdravila/nebavila nad vtipnou/divnou hláškou? Nevím co to má společnýho s morálníma hodnotama, je to sranda a, nečekaně, to nebere vážně a též se Řezníkovými texty nijak neispiruje

10 Kira Kira | Web | 30. května 2014 v 22:10 | Reagovat

Nad tímhle jsem se nikdy moc nepozastavovala, ale tvůj článek je doost k zamyšlení. Já jsem na straně těch, co stojí za Řezníke. Jeho texty jsou dost podobný pravdě (jak už jsi psala) a vždycky to i pobaví! Nemyslím si, že by mělo bejt nějak zakázaný ho poslouchat, proč taky...

11 K. K. | E-mail | Web | 31. května 2014 v 15:49 | Reagovat

Tak teď se přiznám, že mě nikdy nenapadlo spojit "toho sprosťáka Řezníka" a toho vtipnýho "Mártyho, co frká na FB"...

Stránku frků sleduji už strašně dlouho a baví mě. Tenhle styl humoru je mi celkem blízký, lidé mě považují za morbidního cynika... Líbí se mi, jak si dokáže s těmi dvojsmysly pohrát a ještě víc, jak je tak jednoduše načmáře.

Jeho písničky neposlouchám, nelíbí se mi. Nikdy jsem nebyla přímo proti němu, bylo mi jasný, že o násilí "jen píše", ale taková témata sleduji dost často jinde, takže hudbu volím tak, abych nepropadla totální depresi, jak je ten svět na hovno! :D Tady je spíš podle mého problém, aby se těch písniček nechytili "puberťáci" a nepochopili je právě jako to "propagování násilí".

12 -A -A | Web | 2. června 2014 v 10:58 | Reagovat

Neznám,nesoudím :)) ani se o to neplánuju zabývat.

13 K. K. | Web | 2. června 2014 v 15:34 | Reagovat

Martyho frky občas projedu, celkem mě baví. Ale pokud jde o hudbu, slyším o Řezníkovi poprvé. Rap vyloženě nesnáším. První vložené video jsem si pustila a přiznávám, že nedokázala doposlechnout...

14 PJ PJ | E-mail | Web | 3. června 2014 v 10:08 | Reagovat

Mě obecně nic neříká rap, ale musím uznat, že když mi kamarád poprvé pustil řezníka (konkrétně tu holku v jeho sklepě) nejprve jsem měla chuť utýct i jemu. Pak ale musím uznat, že po prozkoumání ostatních jeho textů jsem se i zasmála a ano nadsázka a ironie. A musela jsem mu vzdát tichý hold. Ale jak říkám, není to můj šálek kávy. Ne textama, ale žánrem.
Ale co mě vyloženě vytáčí, je když jdu na ulici, proti mě dva týpci (takový ty, jak je jako malé museli ve škole hodně šikanovat) ve vytahanejch kalhotech a s drsňáckou pózou se na mě šklebí, div že jim netečou sliny a přitom si jedou Řezníka a myslej si, že jsou drsný a že by si to rozdali na férovku i s Rockym a   kdesi cosi.
Pusť Řezníka inteligentním lidem- udělají si názor jako ty, pusť to debilovi a bude si myslet, že to ten hustej borec myslí vážně a že to on bude taky a že odteď bude drsnej, když to bude poslouchat.

15 ivi96 ivi96 | 3. června 2014 v 16:08 | Reagovat

[5]:Ale kdyby to bylo v angličtině,tak tě to zas tak pohoršovat nebude co :D ?

16 Vendy Vendy | Web | 3. června 2014 v 22:18 | Reagovat

Četla jsem ten text na konci a byla jsem zhnusena. Ne, opravdu v tom nevidím nadsázku, ale hodně nebezpečný a agresivní text. Něco takového by se vůbec nemělo vypouštět do éteru a ten chlap by měl podstoupit psychiatrické vyšetření. Tady není na místě tolerance, ty to možná chápeš jako nadsázku, ale vem si, že ne každý smýšlí jako ty a pro některé psychopaty to může být báječný návod, co dělat ve volném čase.
Nemusela jsem ožralou Bartošovou, pokoj její duši (nerada se trefuju do mrtvých, nemůžou se bránit), a už vůbec nemusím tohoto týpka.
Nic ve zlým, tento názor není ani proti tobě ani proti tvýmu článku, jen proti tomu, co propaguje ve svých textech Řezník.

17 Zuza Zuza | Web | 4. června 2014 v 22:37 | Reagovat

[15]: Jo, to je další fakt, stačí když to není česky a může se tam zpívat o čemkoliv klidně bez znaků nadsázky :)

18 Adelaine Adelaine | 9. června 2014 v 20:19 | Reagovat

[15]: Ježiši, pohoršovalo by mě to úplně stejně. Co to je za kec?

19 ivi96 ivi96 | 14. června 2014 v 13:38 | Reagovat

[18]: Tak o tom vážně silně pochybuju :D.

20 Norrora Norrora | Web | 3. července 2014 v 7:02 | Reagovat

Slavík:
Souhlasím s jedním z předchozích komentů - měli mít v pravidlech něco antiřezníkovského. Pak už ho neměli vyhazovat, měmit pravidla během průběhu hry by se nikdy nemělo. Ale dle mě udělali dobrou věc.
Písnička:
Nemám odvahu si to pustit. :D Kromě toho, právě poslouchám něco jiného (nechce se mi to zastavovat).
Obrázek:
Ať se naučí líp kreslit. Černý humor miluju, tady záleží na vkusu (smysl pro černý humor je jako nohy - někdo je má, někdo ne).
Text:
Každý z toho textu pozná ironii, ale stejně... Takovýhle pitomosti nepíšou ani moji spolužáci. Doufám. A že jsme fakt perverzní třída a píše se u nás docela dost, povídky o koních a 1D, (samo?)zřejmě. :D
Tvůj článek celkově:
Fantastic!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama