Být vegan? Ne, díky, jeden steak prosím

28. června 2013 v 19:37 | Sarush Ef |  Co mě napadne
Tak jo. Minulý a předminulý rok bylo v módě blogerín kamarádit se slečnou Annou a nejíst nic.
Teď už trochu vyhládly, ale protože stále chtějí být štíhlé, stačí jim k jídlu jenom tráva, salát, nějaké ty soja blbovinky a tím to končí. Celé to argumentují tím, že mají rády zvířátka.

Já jen čekám, až konečně dostanou hlad a všechno nám to tu ty krasotinky sežerou.



Přemýšlím, co na tomhle stylu života je. Jestli je to celé jen móda - protože mi nepovídejte, že by veganství sedlo tolika lidem? Nebo jestli to skutečně dělají z nějakého přesvědčení, ať už třeba zmanipulovaného? Nejsem si jistá, že je to to nejlepší. Jo, řeknou vám, že je tisíc způsobů, jak nahradit bílkoviny v jídle. Ale nahradí je skutečně, ne jen dočasně, něco jako když si místo teplého oběda dáte čokoládovou tyčinku? Nevěřím tomu.

Krom toho, fajn, neříkám, jsou lidé, co si to pohlídají, ale nadhodím situaci - čtrnáctiletá holka si řekne, že chce jíst tohle a tohle. A co dál? Jak ta bude dodržovat všechny výživové tabulky? Jak se její tělo popere s tím, že místo řízku dostane salát?

Nechápu to a asi ani nepochopím. Vegani vždycky byli, budou...ale v takovýmhle množství?
Nebo mi chcete říct že ty celerové hranolky, polévka z lilku a cuketový sushi je lepší gurmánskej zážitek než dobře upečený maso?
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Joss Joss | E-mail | Web | 28. června 2013 v 20:20 | Reagovat

Juj, tak v tomto smere som s tebou. Ja som toho názoru, že väčšinou mladí ľudia nevedia, čo je dobré a chcú byť zaujímaví a niečim na seba upútať pozornosť, tak prestanú jesť mäso, ale oni sú vo vývine a kto im dá potom tie potrebné živiny? To telo len trpí a nemusí sa to pre nich dobre skončiť, ale keď ich to baví... ja mám na to svoj názor, oni svoj, neriešim ich. Ja som zdravý človek, dám si aj to mäso a neriešim. :D Jem všetko rad radom a myslím, že by mi prišlo jednotvárne, ak by som mala jesť len nejakú sóju alebo proste... to sa ani nedá nejesť mäso, už som nad tým aj uvažovala, ja by som nedokázala žiť len zo šalátu.

2 Andee Andee | Web | 28. června 2013 v 20:56 | Reagovat

Souhlasím a chválím článek i blog :-) Sympatizuji sice s myšlením vegetariánů, že má každý právo žít a maso se snažím jíst málo, ale nechápu, co lidem může vadit na jezení něčeho, co nikdy živé nebylo - to je podobný jako s potraty, svým způsobem, vždy se najdou lidi co proti nim budou brojit, ale "zkazit mládí" si nakonec nechá málokdo - stejný je to podle mě i s vegany - sice se snaží o ohleduplnost, ale jak silné bude jejich přesvědčení až budou mít zdravotní problémy protože jim budou chybět důležité látky v mase obsažené? Tohle si vážně žádná čtrnáctiletá holka nezvládne uhlídat a ani já bych si na to netroufala, ačkoli se v tomhle tématu snažím orientovat :-) A díky za gratulaci :-*

3 Adelaine Adelaine | Web | 28. června 2013 v 21:16 | Reagovat

Tak fajn. Teď jsi mě trochu "naštvala", ale fajn, v klidu se vyjádřím. Zaprvé nechápu ten dojem lidí, že veganství je touha být zajímavý. A vůbec, ten postoj k tomu, jakoby veganství bylo něco špatnýho. Já se taky nikomu neseru do toho, co jí. Tak proč se lidi koukají na vegany, jako na nějaký podivíny? Ubližujeme tím někomu? A vůbec.. co na tom lidi tak otravuje? Nechápu to.

A prostě NEVTIPNĚJŠÍ je právě ten fakt, že jakmile se někdo začne bavit o veganech, hned přesně ví, že NÁM URČITĚ NĚCO BUDE CHYBĚT! Určitě máte všichni zkušenosti a moudra o stravě, určitě máte načtené knihy a víte, že něco nenahradíme. :D Ach. Řeknu to takhle... nahradíme. Ve většině věcí, co vegani jedí, je víc bílkovin/sacharidů/vlákniny (dosaď si prostě) než v tom, z čeho to berou lidi, co jedí živočisné produkty, ano. Jenže problém je, že ne-vegan začne okamžitě remcat, aniž by si o tom COKOLIV zjistil. A promiň, ale kvůli tomu se rozčilovat budu, protože nemusíš souhlasit s tímhle životním stylem, ale nic o tom nevědět a remcat?

A proč je tolik lidí veganů. No, hlavně je to jejich věc. Všech. A pak - možná to bude tím, že se lidi konečně malinko probouzejí z tý davový psychózy? Možná se konečně začínají probouzet z těch zažitých lží a blbostí, a uvědomují si, že žijeme v době, kdy jde VŠECHNO nahradit jinak. Kdysi možná ne, ale teď rozhodně ano. Mě to přijde krásný. Věř mi, že MÁLO veganů jsou vegani z pózy. Protože z pózy se takhle omezovat v jídle, to moc dlouho nikomu nevydrží. K tomu se člověk musí doopravdy rozhodnout. Většina veganů na stránkách, kde jsem, jsou vegany léta, není to něco, co tě přestane bavit po pár měsících. (samozřejmě i oni začínali, ale jen je vidět, že to není u spousty lidí jen chvilková póza) Lidi se prostě probouzejí a vidí to utrpení, které způsobujeme zvířatům a to mě přijde prostě krásný. A i kdyby to byla póza, tak jestli nějakej pozér přivede jiného člověka k opravdovému veganství - uvědomění si hodnoty života - TAK KLIDNĚ! :) V tom případě klidně ať si ti pozéři jsou.

Problém je v tom, že většina populace prostě nemůže opravdového vegana pochopit. Když se staneš veganem, po určitém čase se ti úplně změní vnímání a myšlení, spoustu lidí to tak cítí a to je ten problém - pokud by to chápali i ostatní, taky by byli vegany, prtoože by to chápali. Prostě.. cítit spojení se vším živým a hlavně cítíš respekt a víš, že není správné podporovat genocidu všech těch tvorů a ty koncentráky. A když si tohle přečte někdo, kdo tomu ani nechce rozumět, přijde mu to hloupé. A nedokáže nad tím takhle přemýšlet. Ale věř, že spoustu veganů to opravdu cítí takhle. Jestliže se jednou rozhodneš být doopravdy vegan, prostě se k tobě tohle "poznání" dostane a už nemůžeš myslet jinak. :) Je to fajn, přála bych každému, aby to zažil.

A jinak, samozřejmě, veganství nesedne úplně každému. Někdo má alergie na různé produkty, někdo má prostě problémové tělo. Ale zdravému normálnímu jedinci to svědčí. Lidi si vždycky jako příklad najdou vegana, který zrovna nevypadá úplně nejlépe a hned "hele, takhle skončí vegani, tady máš důkaz", ale to je blbost. Všichni vegani, které já znám, jsou zdraví, veselý lidi. A jsou zdravější, než většina ostatních. Ale každého samozřejmě někdy postihne nemoc, že. Vtip je v tom, že jakmile onemocní vegan, hned to "má z toho veganství!" :D

Promiň za dlouhý komentář!
Ale je to věc, ke které se můžu hodně vyjádřit a hlavně tak nějak vnitřně musím, trochu to nastínit, i když nechci měnit tvůj názor, jen ti odpovídam tak nějak na otázky v článku.

A k tomu poslednímu - když začneš ochutnávat desítky vegnaským jídel na miliony kombinací, nakonec ti to maso vlastně úplně přestane chutnat, fakt. Já už ho nemůžu skoro ani cítit. :)

4 Go veg Go veg | 28. června 2013 v 21:40 | Reagovat

Pokud vás zajímá něco o veganství, doporučuji shlédnout tyto videa.

http://youtu.be/zMuJ-bDs30M
http://youtu.be/ce4DJh-L7Ys

5 Jöe Jöe | 28. června 2013 v 22:01 | Reagovat

Nechápu, žes měl potřebu tohle vůbec někam vyblít, klasickej názor mých příbuzných z vesnice. Divím se, že dokážeš používat počítač.

6 Marian Marian | 28. června 2013 v 22:18 | Reagovat

[1]:
Ano máte pravdu, že spousta lidí neví o čem to je a že chtějí být třeba i zajímaví. Na druhou stranu dost málo lidí přejde od masa rovnou na vegan stravu a proto na to jde většina přes vegetariánství. Někteří u vegetariánství zůstanou a někteří po nějaké době (třeba po roce)a hromadě prostudovaných a načtených informací přejdou na vegan stravu a věřte, že těch informací co tihle lidé přečtou není nějak málo. Většina populace má pocit, že vegani musí spoustu věcí tzv. "nahrazovat", ale tak to není a pokud nahrazují tak jen v pár případech (např. B12). Pokud člověk bude brát svou stravu jako náhražku bude to vždy špatně. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že vegan strava není jednotvárná, když jsem přešel na vegan sám jsem se divil jak pestrý je jídelníček bez živočišných produktů a dokonce si toho všímají i lidé v mém okolí, kteří se stravují konvenčně. Zkuste se prosím zamyslet kolik éček, náhražek a chemie je v běžné stravě oproti vegan stravě, stačí v obchodě přečíst pár etiket a člověk se kolikrát nestačí divit co do sebe s prominutím za sračky cpe.

7 Andrea Andrea | 28. června 2013 v 22:30 | Reagovat

Stupidní "článek".
Nejdřív si o veganství něco zjisti, než začneš soudit. To, že si k němu tolik lidí najde cestu, nebude náhoda. ;)
Děkuji Adelaine za skvělý komentář a Go veg za užitečné odkazy.

8 Silvestr Silvestr | 28. června 2013 v 22:41 | Reagovat

Já jsem se stal veganem před 3 lety, když mi bylo 29. Impulsem k tomu bylo, že jsem si jako mnohaletej spokojenej vegetarián uvědomil (zjistil), že ani mlíko ta kráva "nedává", ale že jí ho berou, a že jí taky předtím vzali tele, ke kterýmu měla stejnej mateřskej instinkt jako moje máma ke mně, a že ji ještě předtím de facto znásilnili, aby ten "produkt" dojila.
Ne, díky, radši si trochu připlatím za mlíko ovesný, rýžový, sójový nebo mandlový (za to víc, ale je luxusní).
Ptáš se, "co na tomhle stylu života je". Není to podle mě soucit, ale prostá úcta. Dneska zrovna šel na ČT2 dokument BBC "Geniální zvířata" - i ten je důkazem, že se čím dál tím líp ví, že ostatní živočichové nejsou bezduchý přírodní zdroje, ale naopak že jsou to taky osoby.
Veganství není móda, je to změna paradigmatu. Je to vlastně až morální nutnost, když se zbavíš pocitu nadřazenosti vůči ostatním zvířatům.

9 Jožo Jožo | 28. června 2013 v 22:45 | Reagovat

"Ale nahradí je skutečně, ne jen dočasně, něco jako když si místo teplého oběda dáte čokoládovou tyčinku?"
"Jak se její tělo popere s tím, že místo řízku dostane salát?"
sa zobuď konečne :D fakt sa niečo nauč najprv o tom čo drístaš. To že nemáš srdce ani vôľu je tvoja vec. Ale ja tiež nebeham naha po meste a nehadžem na teba červenu farbu :D

10 Joey Joey | 29. června 2013 v 0:05 | Reagovat

Občas jsem poněkud dramatická
A permanentně trapná... při psaní tohoto článku jsi byla, koukám, velice trapná :) nejdřív si něco zkus přečíst a vyhledat, než začneš psát hovna...ale jak myslíš no, já zas nechápu, co je na upečeným masu tak geniálního?

11 vit hilenka vit hilenka | 29. června 2013 v 1:44 | Reagovat

Tenhle clanek akorat reprezentuje tvoji lhostejnost a kratkozrakost...je smutny kdyz 16ti leta holka ma nazor jako lidi o 2 generace starsi.....kdybys vedela jak rozsahla zmena premyseni a zivotniho stylu to je tak bys nikdy nemohla tvrdit ze je to "modni zalezitost"...prijde ti opravdu zcela vecnej nazor ze lidsky zazivaci ustroji se musi prat vic se salatem nez rizkem??mela by sis asi nastudovat do priste aleson nejaky zakladni pojmy o tom jak vypada zazivaci ustroji urceny na traveni rostliny a naopak zivocisny stravy...

A mensi rada pro vsechny kteri maji pocit ze veganstvi je hloupost....bezte a neco vygooglujte....najdete si videa z jatek,kozedelnyho prumyslu a dalsich zavodu kde zpracovavaji cokoliv zivocisnyho....asi to pro vas nebude hezkej pohled ale zarucuju vam ze pokud mate alespon minimum soucitu tak pi veceri nebudete usinat s klidnym srdcem

12 Tanya Tanya | 29. června 2013 v 7:48 | Reagovat

Jezis ty si hloupá, možná tě omlouvá, že je ti 16, ale když o tom nic nevíš, tak radeji mlč.

13 Petra Petra | 29. června 2013 v 9:25 | Reagovat

Ten článek je neskutečný tlach. Ale chápu, že mladé duše si tímhle musí projít.

To, že jezení masa je v některých zemích tradice, jsou z toho lidí agresivní, obézní, nemocní a umírají předčasně neznamená, že jíst maso je správné nebo pro tělo potřebné. Tohle si může myslet jen někdo, kdo o tom nemá nic přečtené, nezná data.

Člověk není všežravec, v mase nejsou žádné živiny, které by potřebovalo jeho tělo k životu, naopak je pro tělo velkou zátěží. Kromě toho i pokud pro vás zvíře zabije někdo jiný, stále si vy objednáváte jeho vraždu.

Ještě mi nedá nereagovat na "čokoládovou tyčinku místo teplého oběda". Teplé jídlo není něco, co tělo každý den potřebuje, je to jen předsudek. Zkuste vynechat vařené jídlo, obiloviny, mléčné výrobky a maso - tedy jíst syrové ovoce, zeleninu, ořechy a uvidíte ten obrovský příval energie a zdraví.
Veganství není o nahrazení masa komerčními sladkostmi, tohle udělá/nebo si myslí jen někdo, kdo o stravě nic neví (nebo má rád svou candidu).

14 Evka K. Evka K. | 29. června 2013 v 10:15 | Reagovat

Doufám jen, že ze svého pravěkého smýšlení vyrosteš.

15 Viollet Viollet | E-mail | Web | 29. června 2013 v 10:40 | Reagovat

''Jak se její tělo popere s tím, že místo řízku dostane salát?''
Jo, možno nebude mít tak zatížené střívko a žaludek a možno se pak líp vysere, kdoví?

Fascinuje mě, dyž jednou za čas narazím na takový bulšit od člověka, kerý být vegetariánem/veganem nikdy ani nevyzkušal, ale přesně ví. Šak si dál prohlašujte, jak vašemu tělu to maso prospívá, jak je šecko '''''vědecky dokázané''''', jak je vám dobře. Ale člověk, kerý se pozděj na ''trávu a salát'' dá, sám zjistí, že si to celú dobu akurát nalhával.

Dyby ste se radšej zamysleli nad sebú a přestali peachovat nad vegany...

16 Jan Urbánek Jan Urbánek | E-mail | Web | 29. června 2013 v 11:12 | Reagovat

Tak zní to jako legitimní pokus o zamyšlení nad tím, co veganství je a co znamená pro lidi...
Je to trochu naivní a otázky, které kladeš mají lidé, kteří o své stravě přemýšlejí zodpovězené.
A jestli je veganská strava opravdu takový gurmánský zážitek?
To se může také ptát jen ten, kerý to nevyzkoušel. Jaký myslíš, že je důvod, že ji lidé jedí? První: etický. Druhý: lépe chutná:-)
A když už mluvíš o masíčku jak chutná, tak si zkus maso jíst bez soli a koření, hm?

Ale jinak dobré zamyšlení nad tím, jestli je vše v pořádku, když člověk, který nic neví o výživě, začne měnit svou stravu. Asi k tomu má takový člověk nějaký důvod - asi o své stravě začal přemýšlet a rozhodl se jednat.

Můžeme toto říci o těch, kteří své zvyky, které jedí nepodrobili zkoumání, nepřemýšleli o nich?
Nebezpečná je ta druhá situace - nikoliv ta první.
Tedy ti, kteří o svých zvycích nepřemýšlejí, než ti, kteří najdou tendenci svou stravu, potažmo filozofii a náhled na život změnit.

Píšeš, že tomu nevěříš.
To je skvělé!
Máš dobrý důvod se o tom dozvědět víc.
Dokonce to můžeš i vyzkoušet. Pak nebudeš nevěřící, ale vědoucí s vlastní empirickou zkušeností.

17 p.p. p.p. | 29. června 2013 v 13:07 | Reagovat

Jejda slečna má potřebu sdělit své dojmy světu, škoda jen že úplně vedle. Ale nevadí, dobrá zpráva pro vás je, že z toho pravděpodobně vyrostete ;) Doufám!

18 Naty Naty | 29. června 2013 v 14:06 | Reagovat

Jsi hloupá, o PPP nevíš nic a o veganství už vůbec :) Jdi dospět a než něco vybleješ na net, trochu zpytuj svědomí.

19 Kniga Kniga | 29. června 2013 v 15:07 | Reagovat

http://maso.skrabalek.cz/ Doporucuji se zamyslet s cims e telo pere vic.. jestli s okurkou nebo s rizkem!

20 hannes hannes | 29. června 2013 v 18:06 | Reagovat

je ti 16 let seš nedospěla musíš mít blog ,kde píšeš píčoviny a věci o kterejch víš totální hovno. díky

21 magicforever magicforever | Web | 29. června 2013 v 20:26 | Reagovat

WAW! Máš moju podporu. Nechápem všetky tieto komentáre. O potrebu sa obúvať do niekoho už vôbec nie. Podľa mňa je tvôj názor v pohode. Za tento životný štýl nie som, a nikdy nebudem. Ak si vedci dokazujú, čo chcú. Už len z toho hladiska, že si noečo odopieraš. Zakázané ovocie chutí najlepšie. Však nikde nie je napísané, že keď ješ mäso, máš ho každý deň. Nie, ja stojím za tebou!

22 Nikol Nikol | 30. června 2013 v 0:39 | Reagovat

Nebudu se pozastavovat nad tvým věkem. Když mně bylo 16, taky jsem to nesnášela.  Ale mám pocit, že mnohem víc než veganství jde do módy být hater veganství. A to je podle mě tvůj případ. To je jak když všichni byli emo,.. všichni to nesnášeli. Ale holka, probuď se... Tohle není styl, tohle není móda, tohle je cesta... Cesta jak z tohoto dokurvenýho světa ven.

23 LoveShy LoveShy | Web | 30. června 2013 v 13:32 | Reagovat

Jé, tady se to docela rozjelo :D. Radši se nebudu vyjadřovat, i když bych taky měla co říct, ale to nemá cenu :)

24 Louis Le Louis Le | Web | 1. července 2013 v 7:41 | Reagovat

[21]:
Oni si to neodepírají, přestanou to zkrátka jíst. Taky máš asi pokroucené vnímání, protože to, co jsi napsala nedává též smysl. :-) Se zakázaným ovocem můžeš jít za někým, komu rodiče nakázaly: ,,Tak, teď budeš vegan a na maso zapomeň!" . Ne za tím, kdo se rozhodl sám :-)

25 Insidious Insidious | E-mail | Web | 1. července 2013 v 18:01 | Reagovat

[22]: Nějak nechápu, jak ti pomůže veganství z těhle sraček :DDD :'D fakt to nechápu... vysvětli mi to :)
[20]: Každý má právo vyjádřit svůj názor... so fuck off! :D
---
Omg... Nechápu ty některé komentáře... jak hned všichni hejtujou... Já s tebou naprosto souhlasím :) Máš skvělý názor a nenech si ho o nikoho vzít! :)
Taky bych řekla, že jde spíše o módu, být vegan... ale je i spousta lidí, kteří maso opravdu nemusí :/

26 Bezejmenné Esko Bezejmenné Esko | Web | 11. července 2013 v 23:17 | Reagovat

Vegetariánství docela chápu... i chuťově i ideologicky. Bez masa bych být mohla a pomyšlení, že je to ze zvířátek taky nemusím, ani nemusím jejich orgány, kosti, žilky a jiné nechutnosti. Nejraději bych měla maso zabalené v mekáčovém čízi a vlastně ani nevěděla, že je to maso. Což je pokrytectví.
Ale veganství už zas docela nechápu. Jednak je to, už dost velkej zápřah na organismus a člověk už musí hodně vědět co jíst, aby nebyl podviživenej, nebo nestrádal.
A vlastně ani nikomu neubližuje, kráva vám mléko dá víceméně dobrovolně a vejce jsou ve slepičí sféře skoro jako naše potraty a chráněný sex. (ano je pozdě a proto mě napadají takovédle vtipná přirovnání.) Ale kolem a kolem vlastně to zvířatům neubližuje a tak docela nechápu: proč vlastně?
Ale to je jedno. Existují i větší zhýralosti, například fruktariánství.
A když tu čtu názory, třeba že po čase budeš spojen se vším živým či co..., začínám si myslet, že v téhle diskuzi nejsem ten největší blázen. xD

27 Bezejmenné Esko Bezejmenné Esko | Web | 11. července 2013 v 23:19 | Reagovat

[26]: To vlastně ani nikomu neubližuje... se týká nevegana, omlouvám se za nejasné vyjadřování.

28 magicforever magicforever | Web | 15. července 2013 v 21:49 | Reagovat

[24]: To či to dáva alebo nedáva zmysel je sporné. Tým, že sa staneš veganom si sám dobrovoľne niečo zakazuješ. Chápem, že niektorým sa mäso proste hnusí, ale zas takýto extrém mi príde nezmyseľný...

29 taradorizp taradorizp | E-mail | Web | 19. července 2013 v 21:43 | Reagovat

Já si myslím, že vegetariánství, veganství i všežravství se dá dělat stejně tak dobře jako špatně...

Sama jsem vegetariánka, i když poslední dobou jím mléčné výrobky opravdu minimálně  a řekla bych, že je jen otázka času, kdy je vypustím úplně...

Nic si nehlídám, neřeším... Celkově se stravuji dost nezopovědným způsobem... Pak znám spousty veganů/vegetariánů, co jedí pestře, pravidelně a zdravě...

A to samé je i u lidí, co jedí maso. Paradoxně vždy se do mě pouští ti, co mají metrák a půl, cpou se jen párkami, které si zalejí majonézou, kečupem, hořčicí a myslí si, jak je tenhle způsob stravování zdravý a tělu prospěšný. A to se pak musím teda mlčky usmívat a myslet si své... :)

Vegani jsou fajn, pokud nechodí s transparenty, že maso je vražda a že všichni masožrouti přijdou do pekla. A stejně tak naopak...

30 Blanka Blanka | E-mail | 11. února 2015 v 23:04 | Reagovat

Ty musíš být hloupá a bezcitná! Jde o to, neubližovat, netýrat a nezabíjet jiné tvory! Přála bych ti stát na jatkách ve frontě místo krav a prasat atd.Až někdo přijde s tím, že lidský maso výborný a je ho všude plno...

31 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 27. dubna 2015 v 16:11 | Reagovat

Správně! Není nic lepšího než šťavnatej steak zrovna sundanej z grilu.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama